Børnegården

Løgum Børnegård er en selvejende aldersintegreret daginstitution med plads til 35 børn i alderen 0-6 år.

Løgum Børnegård tilbyder

Samme institution frem til skolestart- Let skifte fra småbørns-børnehavegruppe, kendte voksne og kendte lokaler. Sikkerhed for daglig pasning af Kendte voksne. Ved fravær hos personalet bruges faste vikarer.

Mulighed for udvidet åbningstid. Aktuelt er Løgum børnegård åbent fra kl. 6.00-16.30 (fredag til kl. 16.00) Kun 2 lukkedage om året: 5 Juni og 24 December. Uge 29+30,hverdagene mellem Jul og nytår samt de 3 hverdage op til påsken kan der være sampasning med Den Danske Børnehave i Løgumkloster. Dette planlægges i god tid i samarbejde med forældre.

Gode pædagogiske rammer-flere rum med forskellige aktivitetsmuligheder.

Dejligt udenomsareal, som inspirerer til leg og bevægelse, samtidigt med at dette er overskueligt også for de helt små.

Beliggenhed i Landlige omgivelser og nær udfartsvej. En støtteforening der samler midler ind til bla. spænende udflugter og nyt legetøj.

Tæt forældresamarbejde:

- Der gives besked såfremt der er noget omkring barnet og som forældre er man altid velkommen til at spørge ind til barnets trivsel.

-Der tilbydes samtale ved overgang mellem småbørns- og børnehavegruppen samt inden skolestart.

- Via vores facebookside og Aula tilbyder vi forældre indblik i  barnets hverdag i institutionen.

Godt sammenhold mellem børn/personale. Der afholdes bl.a. forældrekaffe, sommerfest og julearrangement